Kornis Mihály:Legyen rangsorod

Nekem az első és legfontosabb te vagy. A második én. A harmadik az, hogy amennyire csak lehet, ébren legyek. Ennek eszköze esetemben az írás. A negyedik a szerelem. Az ötödik legfontosabb számomra az, hogy mit eszem meg és mit nem, vagyis hogyan élek és hogyan nem.
E sorrend végleges, harminc év alatt kalapáltam ki. Megváltoztatása elképzelhetetlen. Minden más csak ezek után jöhet számításba előttem.
E kérdések jelentőségéhez képest a vérközösség ténye éppúgy hidegen hagy, mint a vélemények vagy a szakma közössége. Háborúban, hadseregben engem már csak falhoz lehetne állítani. Parancsot nem teljesítek - ha ugyan nem legbelülről érkezik az. Értékrendem az életrendem. Neked is legyen életrended, Olvasóm, én képzelt gyermekem! Védd magad.

Nincsenek megjegyzések: