Feldmár András

Évekbe telik, amíg az ember rájön, hogy tulajdonképpen mi is a vágya, évekbe telik, amíg kibogozza az igazságot az elvárások, a programok, az utánzások tömegei közül. Teréz anya mondta, hogy a legjobb ima, ha az ember a szíve csendjére hallgat. Szerintem ő azért mondta ezt, mert sokszor mondják, hogy ha tudni akarod, mi a valódi vágyad, akkor csak „hallgass a szívedre”. De nagyon sokszor előfordul, hogy valaki elkezd hallgatni a szívére és a szív nem mond semmit. Nincs semmi, csak nagy csend van. És az ember olyankor nem tudja, hogy mi van. Azért jó Teréz anya imája, mert ő arra tanít, hogy ne legyek türelmetlen, csak hallgassak a szívem csendjére. Mert ha valaki már hosszú évek óta oda se figyel a szívére, a saját szívére, akkor a szíve már mérges rá. És az embernek meg kell győznie a saját szívét, hogy mostantól kezdve fog rá hallgatni. Ilyenkor a szív először csak röhög, és azt mondja, hogy nem vagyok én hülye, évekig nem hallgattál rám, most nem húzol be a csőbe, és nem fogom neked megmondani, hogy mi van.

….lehet, hogy évekig kell hallgatni az ember szívének a csendjét. És talán akkor, talán még később, a szív megmondja, hogy mi az igazság.

Ha én kapcsolatban vagyok veled, és azt mondom neked, hogy szeretlek, akkor azt, hogy én valóban szeretlek-e vagy sem, azt csak te tudod, én nem. Tehát ha te azt mondod, hogy amióta engem megismertél, attól a ponttól fogva jobb, érdekesebb és gazdagabb lett az életed, mint addig volt; hogy könnyebb az életed, mint volt azelőtt, mielőtt engem megismertél – akkor tényleg szeretlek. Ezt csak te tudhatod, és ezt el is kell hinnem neked. Ha valóban szeretlek, akkor úgy kell szeretnem téged, ahogy te akarod, nem pedig úgy, ahogy én akarom. Mert ha úgy szeretlek, ahogyan én akarlak szeretni, akkor lehet, hogy az neked teher. És ugyanígy van a szabadsággal. Ha te azt mondod, hogy szabadabb vagy, könnyebb elhatározásokat hoznod, és könnyebb megszerezned, amit akarsz, mint azelőtt, mielőtt megismertelek, akkor szeretlek, és a te szabadságodért harcolok. Vagyis azt csak te tudod, hogy mit jelent neked a szabadság. Itt lent, a részletekben mindenkinek teljesen más a szeretet és mindenkinek teljesen más a szabadság. De egy nagyon absztrakt szinten egyet jelent mindenhol és mindenkinek.

…onnan tudod, hogy szeret valaki, hogy szabadabbnak érzed magad vele, mint amikor egyedül vagy.


Nincsenek megjegyzések: