Ruder Jana :Maradtam volna még

Maradtam volna még..
de a kék  lehalványult  az égről...
s rojtok lógtak ki
a tél  szakadt zsebéből
amikor  sárba esett
a tegnapi csillag.
Együtt néztük
éjfél után...
s puha parázzsá vált a délután...


Sötét foltok nőttek  az est szárnyára,
aztán összetört a fény
szemem íriszén...

halkan dúdoltam...csendesen,
kevés lett neked...
s a vékony hártyává  vált hangjegyek
néha sírtak -
könnycseppjei hozzád gurultak...

Igazi dalt akartam...
mi áthatol a lelkemen
kisimítva sok vasalatlan ráncot,
hordtam magamon  nehéz acélláncot...
oly könnyűnek tűnt , nem fájt, hogy  bőröm tőle sorjás'

feléd indult tőlem  minden kis mosolygás...

maradtam volna még...
de a kék lehalványult az égről,
puha parazsak hulltak a csillagok szeméből...




2 megjegyzés:

Lili írta...

Nagyon szép, köszönöm az élményt, és hogy megismerhettem.

Arozika írta...

Én köszön Lili a szép lelked.