Francis Jammes :Vasárnap

Vecsernyére mennek a fák vasárnap.
Várnak-e táncra a bükkök,a hársak?
Nem tudom...ó mit tudok én?
Hull a levél , hull a levél...
Csak ezt tudom én...

Templom.Dal száll.Tyukocska.
Parasztlány dalolt,ez itt a vasárnap,
A szél zörög suhogva.
Várnak-e táncra bükkök,a hársak?
Jól tudod,hogy vecsernyére mennek a fák
                                                  vasárnap.

Az költő már, ki erre rájön?
Nem tudom.Ó mit tudok én?
Hát élek én? Vagy mindez álom?

Ó,a napfény, s e csöpp, jó, szomorú kutya...
S a kis parasztlányka,
kinek mondtam: mily szép volt a dala...

Várják-e táncra a bükkök,a hársak?
Mi mást csináljak,mi mást csináljak:
szép lassacskán elengedem

- mint fa gyümölcsét csöndesen-
a bánatom,mely olyan bánat,
mint bánata a vecsernyére járó fáknak.

Végh György fordítása


Nincsenek megjegyzések: